A+ A A-

4+1 πράγματα που ΔΕΝ πρέπει να κάνετε στα Social media

INFO: Ιδού μια λίστα με 4+1 πράγματα που καλό θα ήταν να αποφύγουμε αν θέλουμε να δούμε τις σελίδες  στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να είναι αποτελεσματικές. 
 
STORY: Πολλές φορές έχουμε γράψει, και όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, πως τα social media αποτελούν το ισχυρότερο εργαλείο μάρκετινγκ μιας σύγχρονης επιχείρησης. Όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες το αντιλαμβάνονται αυτό και δημιουργούν τις δικές τους εταιρικές σελίδες στα μέσα δικτύωσης. Δεν αρκεί όμως απλά να είσαι παρών, πρέπει να το κάνεις και με τον σωστό τρόπο.
 
Ιδού μια λίστα με 4+1 πράγματα που καλό θα ήταν να αποφύγουμε αν θέλουμε να δούμε τις σελίδες να είναι αποτελεσματικές
 
Παρακολούθηση αναφορών: Εφόσον έχουμε μια παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα τότε είναι δεδομένο πως θα … ακούγεται το όνομα μας. Άλλος θα σχολιάσει το πόσο καλά πέρασε ή πόσο ικανοποιημένος έμεινε, άλλος θα ρωτήσει πως θα μας βρει και ένας τρίτος ίσως έχει απορίες για το προϊόν/υπηρεσία μας. Εμείς θα πρέπει να βρίσκουμε αυτές τις αναφορές και να απαντάμε το συντομότερο δυνατόν, αν θέλουμε να χτίσουμε μια αμφίδρομη επικοινωνία που θα βάλει τα θεμέλια σε μια σχέση εμπιστοσύνης. Παράλληλα έχουμε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε τα καλά λόγια ενός καταναλωτή προς όφελος μας, αν για παράδειγμα εντοπίσουμε μια θετική αναφορά του στο twitter και την εκμεταλλευτούμε με το κουμπί retweet.
 
Θετικά και αρνητικά σχόλια: Οι καταναλωτές που κάνουν θετικά σχόλια είναι ένα παντοδύναμο εργαλείο μάρκετινγκ. Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για όσους θα αναφερθούν αρνητικά. Το ιδανικό θα ήταν να μην υπάρχουν καθόλου, αλλά επειδή αυτό είναι αναπόφευκτο καλό θα ήταν, όταν υπάρξουν, να τα αφήσουμε σε … κοινή θέα, δίχως να δώσουμε μεγάλη συνέχεια. Οι περισσότεροι αναγνώστες της σελίδας θα ενοχληθούν όχι αν δουν ένα αρνητικό σχόλιο αλλά αν δουν εμάς να μπαίνουμε σε μια διαδικασία αντιμαχίας και καυγά με τον οποιοδήποτε. Αυτό θα κουράσει και πολλοί θα αποχωρήσουν από το… πεδίο μάχης, κάνοντας έτσι τη σελίδας μας να «χάσει» το κοινό της.
 
Χρησιμοποιήστε… ανεπίσημη γλώσσα: Τα μέσα δικτύωσης έχουν τον χαρακτήρα της παρέας και η τεράστια απήχηση τους βασίζεται στην αμεσότητα μεταξύ των χρηστών τους. Αυτό που θέλουν από εσάς είναι να γνωρίζουν πως πίσω από τη διαχείριση της σελίδας κρύβεται ένας άνθρωπος και όχι μια μηχανή. Μη διστάσετε να κάνετε χιούμορ, να δεχτείτε πειράγματα ή να απαντήσετε με αμεσότητα σε σχόλια και προτάσεις. Προσοχή όμως, επ ουδενί δεν πρέπει να ξεφύγουμε από τους κανόνες ευγένειας ή να αναπτύξουμε απόψεις πάνω σε θέματα που ίσως ξεσηκώσουν αντιδράσεις. Ένα καλό παράδειγμα άμεσης επικοινωνίας είναι να μη δίνουμε την ίδια απάντηση αν δεχτούμε εκ νέου μια ερώτηση. Στην πράξη, εφόσον δύο φίλοι της σελίδας μας ρωτήσουν «που θα σας βρούμε» μπορούμε να δώσουμε την απάντηση «Στην τάδε οδό, δύο δρόμους πίσω από το τάδε» στον έναν και «Οδός τάδε, παράλληλη με την τάδε» στον άλλο. Έτσι αντιλαμβάνεται ο καθένας πως δεν είμαστε.. μηχανές με αυτόματες απαντήσεις!
 
Μείνετε στο ίδιο κανάλι: Ένα συχνό λάθος που κάνουν οι διαχειριστές μιας σελίδας είναι να θεωρούν μια συζήτηση με έναν αναγνώστη προσωπική και όχι δημόσια. Μη ξεχνάτε ποτέ πως μπορεί εσείς να απαντάτε στο σχόλιο του ενός αλλά την απάντηση σας την διαβάζουν πολλοί. Ίσως μάλιστα αρκετοί να περιμένουν και το σχόλιο σας αφού η ερώτηση αφορά και τους ίδιους. Από την πλευράς μας οφείλουμε να μένουμε στο ίδιο κανάλι. Αν ένας αναγνώστης ρωτήσει κάτι στη σελίδα μας στο Facebook πρέπει και εμείς να απαντήσουμε εκεί. Αν ένας άλλος παρατηρήσει κάτι στον λογαριασμό μας στο twitter, τότε εκεί θα τοποθετηθεί η απάντηση μας. Αν από την άλλη ζητήσουμε το e-mail του για να του απευθυνθούμε προσωπικά ή του ζητήσουμε να λύσει το θέμα με την εξυπηρέτηση πελατών τότε αυτόματα μεταφέρουμε προς τους υπόλοιπους μια εικόνα πως κάτι συμβαίνει και αποφεύγουμε να απαντήσουμε ευθέως.
 
Bonus: Ενθαρρύνετε τις συζητήσεις: Στόχος μας είναι η σελίδα να μπει στα αγαπημένα του καθένα, να την επισκέπτεται συχνά, να μιλά γι αυτή και να την προτείνει σε άλλους. Για να το κάνει αυτό πρέπει να τη βρίσκει ενδιαφέρουσα. Ένας τρόπος να το πετύχουμε αυτό είναι να ενθαρρύνουμε τις συζητήσεις, είτε με εμάς στον ρόλο του ενός συνομιλητή είτε με τους ίδιους τους αναγνώστες μεταξύ τους. Έτσι ο καθένας θα έχει κάθε λόγο να επισκεφτεί ξανά τη σελίδα μας, και να νιώσει μέλος της παρέας μας! 
4+1 πράγματα που ΔΕΝ πρέπει να κάνετε στα Social media - 5.0 out of 5 based on 3 votes


Μπορείτε να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας στα παρακάτω Social Media.